Fotografia wyrobów tekstylnych dla e-commerce
Klasyczne packshoty do sklepów internetowych

Fotografia odgrywa wielką rolę w sprzedaży produktów w internecie. Po sklepach internetowych potencjalni konsumenci poruszają się bardzo szybko. Dlatego też najczęściej zdjęcia, a nie opis produktów rozstrzygają o tym, gdzie i na jak długo skierują swoją uwagę.
Profesjonalnie przygotowana fotografia produktowa zwiększa zarówno szansę na sprzedaż, jak i przyczynia się do kreowania marki sprzedawanego produktu. Opis produktu wraz z jego zdjęciem powinny ze sobą w pełni współgrać i uzupełniać się wzajemnie.
Fotografia produktowa a e-commerce
Fotografia produktowa dzięki e-commerce wzniosła się na wysoki poziom wymagań zwłaszcza w zakresie marek luksusowych, dzięki czemu potrafi przekonać klientów o wyjątkowości, niepowtarzalności oraz wartości wyrobów i produktów.
Fotografia produktowa to przede wszystkim reklama online, ale także offline – foldery, ulotki, katalogi, reklama w prasie i na billboardach. Odgrywa ona decydującą rolę w zwiększaniu sprzedaży, bowiem 90% informacji absorbowanych przez nasz mózg to informacje wizualne.
Jak fotografia produktowa wpływa na sprzedaż?
Konsumenci decydują się na finalizację zakupów w internecie dzięki pierwszemu wrażeniu w czasie oglądania zdjęć produktów budzących ich zainteresowanie. To właśnie dopracowana i profesjonalna fotografia produktowa lub zestaw takich fotografii determinują szanse na sprzedaż.
Gdzie przygotować zdjęcia produktów – packshoty?
Zdjęcia odpowiedniej jakości zagwarantuje zlecenie ich wykonania fotografowi wyspecjalizowanemu w fotografii produktowej packshotowej. Ten typ fotografii charakteryzuje użycie najczęściej białego tła, odpowiednie oświetlenie oraz ustawienie produktu/wyrobu w sposób najlepiej go eksponujący. Fotografia produktowa powinna zachowywać odpowiednią perspektywę, tak aby klient był w stanie ocenić rozmiar, wielkość oraz kształt oferowanego produktu. Profesjonalista precyzyjne dostroi ustawienia aparatu, dostosuje oświetlenie, ustawi najlepszą ostrość, odpowiednio skadruje zdjęcie, a także dokona później stosownej jego obróbki.
Fotografowanie wyrobów z tkanin
Wyroby z tkanin nie są łatwe do fotografowania. Bardzo ważne przy wykonywaniu takich zdjęć jest właściwe odwzorowywanie kolorów tkaniny, tak aby były one identyczne z oryginałem. Istotne jest też operowanie zbliżeniem, by ukazać fakturę użytego materiału. Dużą rolę odgrywa też wyeksponowanie kształtu i wielkości wyrobu, dzięki jego odpowiedniemu ustawieniu i oświetleniu.
Przygotowanie fotografii toreb i plecaków – wyrobów wykonanych z tkanin przeznaczonych do wykorzystania w e-commerce wymaga zwrócenia uwagi na wiele różnych aspektów. Bardzo istotne jest odwzorowanie ich charakterystycznych kształtów, elementów i wielkości, zróżnicowanych kolorów zastosowanych tkanin oraz wyeksponowanie ich niepowtarzalnych faktur. Duże znaczenie dla jakości zdjęć ma w tym przypadku zastosowanie białego tła i minimalizacja występowania cienia. Należy zwrócić uwagę na ostrość unikatowych detali: srebrnych i złotych nitek, cekinów oraz złotego łańcucha. Bardziej skomplikowane, wymagające uwagi i znajomości technik fotograficznych jest traktowanie polerowanych płaszczyzn odbijających światło. W tym przypadku jest to grawerowane metalowe logo producenta w kolorze złotym.
Poniżej możecie zobaczyć kilka wybranych packshotów zrobionych przez nasze studio dla nowej marki Beetle Valley. Zdjęcia z przeznaczeniem do e-commerce.